کارگاه «ایده، تیم، محصول و اجرا»

زبان برگزاری کارگاه: پنج‌شنبه ۲۷ آبان، ساعت ۹ الی ۱۳

مدرس: مهندس مهدی مظاهری

بیش از ۱۶ سال است که دانشگاه صنعتی شریف برنامه‌ها و خدمات خود را به دانشجویان این دانشگاه برای راه‌اندازی شرکت‌های نوپا ارائه می‌کند که اولین آن‌ها هسته‌های مرکز کارآفرینی است که برنامه‌های نوین‌تری مانند شتاب‌دهنده شریف و برنامه تجاری‌سازی دستاورد‌های دانشجویی(حمایت از ایده‌های غیر IT) با تغییر روند‌ها و نیاز‌های جدیدتر طراحی‌شده است. پس از ارزیابی بیشتر ۱۰۰ تیم و یاری  و مشورت تیم‌های بسیاری از تیم‌ها در حین اجرای ایده‌ی خود برای راه‌اندازی کسب‌وکار توسط این‌جانب، همواره مسائل و دغدغه‌های بسیار مشترکی به‌عنوان الگو دیده می‌شد.

سیلابس کارگاه در زیر آمده است:

پس از جمع‌آوری کسب تجربیات با کسب‌وکارهای بومی و بررسی مدل‌های معتبر خارجی در این ارائه به بررسی و ارائه این موضوعات می‌پردازیم. این مسائل در ۴ دسته ارائه می‌شوند:

  1. ایده:

ایده چیست؟

آیا باید ایده‌ی خوبی داشته باشیم؟

ایده‌های خوب از کجا می‌آیند و چه سیگنال‌هایی در بررسی آن‌ها مهم است؟

  1. تیم:

یک تیم خوب چطور شکل می‌گیرید؟

آیا شرکت همایش‌ها یا رویدادها تیم سازی به‌منظور کارآفرینی درست است؟

دینامیک‌های یک تیم خوب

 

  1. محصول:

جایگاه محصول چیست؟

آیا واقعاً داشتن یک محصول خوب ضروری است؟(در مقایسه با تکنیک‌های بازاریابی برای ورود به بازار)

روند پیشرفت یک محصول چطور خواهد بود؟

  1. اجرا:

عوامل اجرایی مهم که باید به آن‌ها توجه شود

مدیر اجرایی خوب کیست؟

استخدام

تمرکز

تدریس این کارگاه را مهندس مهدی مظاهری بر عهده دارد. ازجمله سوابق کاری ایشان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای سابقه‌ی حرفه‌ای در حوزه‌های فناوری و کسب‌وکار از راه‌اندازی تا مشاوره تیم‌هایی موفق و معتبر
  • مشاور ارشد در زمینه سرمایه‌گذاری خطرپذیر
  • مشاور هیئت‌مدیره در هلدینگ تدبیرگران سامانه‌های انرژی
  • مشاور و راهنما در مرکز کارآفرینی شریف و شتاب‌دهنده شریف
  • مشاور هیئت‌مدیره در شرکت غذایی بیژن

 

برای ثبت‌‍نام در این دوره آموزشی فرم ثبت‌نام را تکمیل فرمایید.

برای پرداخت شهریه اینجا کلیک کنید.

photo_2016-11-10_12-57-28