مبنای ارائه ایده به سرمایه‌گذار (pitching) توضیح کوتاه شفاهی بیزنس پلن می‌باشد. یکی از انواع آن ارائه آسانسوری (Elevator pitch) است.

Elevator pitch:

دقایق مختلف برای ارائه‌ی آسانسوری را فراموش کنید، فقط ۳۰ ثانیه اول، دقیق بگویید می‌خواهید چه‌کاری انجام دهید:

نمونه ارائه: تیم من (اسم تیم) درحال‌توسعه‌ی (یک پیشنهاد مشخص) برای کمک کردن به یک گروه خاص از مخاطبان (برای حل مشکل…) هست که فوت کوزه‌گری کارم اینه…

هرچقدر تعداد pitch های خود را بیشتر کنید و به سراغ سرمایه‌گذاران بیشتری بروید، شانس بیشتری برای کسب سرمایه خواهید داشت، به‌علاوه به‌مرورزمان توانایی pitch کردن شما، با شناسایی و حذف ایراداتتان، بهتر خواهد شد.

علاوه بر تمام این‌ها ویژگی‌هایی هست ج که هر سرمایه‌گذاری را به بودن در کنار شما ترغیب می‌کند:

متمرکز باشی

اشتیاق و انگیزه داشته باشی

تعهد به انجام برنامه‌ی اجرایی ایده، دانش و تجربه‌ی تیمی

چشم‌انداز رؤیایی و واقع‌بینی هم‌زمان!

و مهم‌تر از همه: انعطاف‌پذیری هوشمندانه در برابر توصیه‌های سرمایه‌گذار داشته باشی

 

سیلابس کارگاه در زیر آمده است:

  • ارائه (Pitching) چیست؟
  • ارائه توضیحات پیرامون ارائه آسانسوری (Elevator pitch)
  • ترفندهایی برای جذب سرمایه و ترغیب سرمایه‌گذار
  • المان‌های ضروری یک ارائه
  • پشت‌صحنه‌ی هر انتخاب نهایی برای سرمایه‌گذاری چه چیزهایی وجود دارد؟
  • رفتار حرفه‌ای در جلسه مذاکره
  • برنامه مالی
  • مورد کاوی یک ارائه

 

تدریس این کارگاه را آقای شهرام صادقی بر عهده دارد. ازجمله سوابق کاری ایشان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانش‌آموخته‌ی برجسته در رشته‌ی Fundamental Analysis از دانشگاه NYU
  • داشتن تجربه کار بسیاری در بازارهای مالی آمریکا و در شرکت‌های معتبر آمریکایی، اروپایی، روسی و ایرانی
  • راه‌اندازی، استارتاپ موفق SoAmpli در اروپا
  • پیگیری‌ها برای راه‌اندازی استارتاپ جدید خود به نام Appsi
  • منتور استارتاپ‌های Sharif Accelerator

این کارگاه پنجشنبه ۴ آذر ماه از ساعت ۹ الی ۱۱ برگزار می‌شود.

برای ثبت‌نام در این کارگاه آموزشی فرم ثبت‌نام را تکمیل فرمایید.

برای پرداخت شهریه اینجا کلیک کنید.

 

sadegh 4 azar

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *