حمید محب‌راد، جوان بیست‌و‌سه‌ساله که یکی از برگزار‌کنندگان رویداد هفتگی «همفکر مشهد» (hamfekr.net) است، به دلیل علاقه‌ای که به موبایل و لوازم جانبی آن دارد، اقدام به تاسیس استارت‌آپی در این زمینه کرده است. «کاور‌موب» استارت‌آپی است که در آن می‌توانید دنبال هرنوع قاب گوشی که می‌خواهید بگردید. او که دانشجوی نرم‌افزار است در گفت‌وگو با شنبه از تجربه‌ تاسیس استارت‌آپش آن‌هم با سرمایه اولیه‌ ۵ میلیون تومان گفته است.

بهتر است از اینجا شروع کنیم که «کاور‌موب» ‌چیست و چه کاری انجام می‌دهد و چه شد که نامش را کاور‌موب گذاشتید؟

«کاورموب» سامانه سفارش و شخصی‌سازی آنلاین قاب موبایل است که امکان ویرایش تصویر‌ روی قاب مدنظر و پیش‌نمایش تصویر ‌روی قاب مدل گوشی کاربر را دارد. ‌کاورموب‌ از دو کلمه «کاور» به معنای قاب و «موب» که مخفف کلمه موبایل است، تشکیل شده است.

ایده‌ اولیه آن از کجا آمد؟ آیا در این راه الگوی خارجی داشتید؟

ایده اولیه من سامانه ثبت سفارش آنلاین صنایع‌دستی و صنایع چاپی بود که به علت گستردگی ایده سعی کردیم روی یک مسئله خاص تمرکز کنیم و آن هم سفارش و شخصی‌سازی آنلاین قاب موبایل بود. الگوی خارجی نداشتیم اما یک سایت مشابه انگلیسی‌زبان وجود دارد که زمینه کاری آن چاپ برچسب ‌روی موبایل و تبلت و لپ‌تاپ است.

با چه میزان سرمایه‌ای استارت‌آپ کاورموب شروع شد؟

این استارت‌آپ با سرمایه اندک شخصی که حدود ۵۰ میلیون ریال بود، آغاز به کار کرد.

خدمات کاورموب را به صورت تیتر‌وار بفرمایید.

امکان بارگذاری تصویر و ویرایش آن و سفارش چاپ آن ‌روی قاب موبایل،‌ چاپ قاب موبایل برای بیش از ۷۰ مدل موبایل، امکان انتخاب طرح قاب از بین بیش از ۱۰۰ طرح متنوع و دسته‌بندی‌شده، امکان پیش‌نمایش طرح ‌روی قاب مد نظر.

‌چه رنج قیمت‌هایی را در کاور‌موب می‌بینیم؟

قیمت قاب‌های سفارشی کاور‌موب با توجه به آغاز راه با تخفیف ویژه‌ای همراه شده و با قیمت بین ۲۴ هزار تومان و ۲۸ هزار تومان بسته به مدل عرضه می‌شود.

کاور‌موب چه تمایزی نسبت به دیگر مکان‌های فیزیکی عرضه قاب‌های گوشی دارد؟

سفارش قاب موبایل با طرح دلخواه مشتری، خرید وپرداخت آنلاین، امکان پیش‌نمایش و ویرایش طرح مورد نظر روی قاب از جمله تمایز‌های کاور‌موب نسبت به دیگر فروشگاه‌های عرضه قاب موبایل است.

فرض کنید من یک کاربر هستم که می‌خواهم از خدمات کاور‌موب استفاده کنم، چطور باید این کار را انجام دهم؟

وارد سایت کاورموب به نشانیcovermob.ir می‌شوید‌ و از طریق گزینه سفارش قاب، وارد صفحه سفارش قاب شده و پس از انتخاب مدل موبایل تصویر مورد نظرتان را بارگذاری می‌کنید و پس از ویرایش و پیش‌نمایش قاب، آن را سفارش می‌دهید و مراحل خرید اینترنتی و پرداخت آنلاین را تکمیل می‌کنید و همچنین می‌توانید با استفاده از گزینه گالری طرح از طرح‌های آماده ما نیز استفاده کنید.

کاربران چطور می‌توانند اطمینان داشته باشند که شما همان طرح دلخواهی که در ذهن دارند را طراحی می‌کنید؟

کاربران پس از بارگذاری طرح و ویرایش آن پیش‌نمایش آن طرح را ‌روی قاب گوشی مورد نظر خود می‌بینند و ما هم همان طرح را با همان ویرایش‌های انجام شده چاپ و ارسال خواهیم کرد.

چه برنامه‌هایی برای توسعه کار و جذب بیشتر مشتری دارید؟

قیمت فوق‌العاده و رقابتی و همچنین کیفیت و ماندگاری چاپ از جمله مواردی است که کاربران را به سفارش از این سایت جذب خواهد کرد. همچنین کاربران درصورت عدم ماندگاری طرح چاپ شده ‌‌روی قاب خود می‌توانند با برگرداندن قاب، هزینه داده شده را پس بگیرند.

به نظر شما یک جوان ایرانی برای تاسیس یک استارت‌آپ به چه نکاتی باید توجه کند؟

به عقیده من، اولین نکته مهم برای تاسیس یک استارت‌آپ پس از یک ایده‌پردازی خوب تلاش و پشتکار است که باید همواره همراه موسسان استارت‌آپ باشد. همچنین شکست نباید موجب دست‌کشیدن از کار شود، بلکه ممکن است نیاز به تغییر مسیر وجود داشته باشد.

تیم کاور‌موب چه کسانی هستند؟

تیم اصلی کاورموب از ۳ نفر تشکیل شده که شامل حمیدرضا محب‌راد بنیانگذار و طراح وب‌، خانم قادر‌طلب‌ طراح و گرافیست و محمد حامدرحمتبازاریاب می‌شوند.

در حال حاضر در چه مرحله‌ای از ارائه محصول خود قرار دارید؟

هم‌اکنون در مرحله انتشار عمومی فاز اول استارت‌آپ هستیم و به‌زودی نسخه کامل آن نیز منتشر خواهد شد.

با چه مشکلاتی تا حال روبه‌رو شده‌اید؟

تا‌به‌حال با مشکلاتی از جمله کمبود منابع مالی و همچنین نبود برنامه‌نویس مواجه شدیم که به لطف خدا برطرف خواهد شد.

و سوال آخر اینکه‌ برای هم سن و سالانت که در اندیشه راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار نو هستند، چه توصیه‌ها و یا حرف‌هایی دارید؟

هر‌چند در آغاز راه، راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار نو ممکن است سخت به نظر برسد اما با پشتکار و همت و تلاش آینده روشنی در انتظار خواهد بود.

۲۰مرداد ۱۳۹۵

نیروهای پنج‌گانه porter، دست یافتن به یک قدرت متعادل در موقعیت‌های کسب وکار به وسیله‌ی نیروهای پنج‌گانه porter   نحوه‌ی آنالیز قدرت رقیبان خود را بیاموزید. ابزار نیروهای پنج‌گانه porter ساده اما بسیار قدرتمند می‌باشد. چرا که می‌توانید قدرت کاذب خود را در موقعیت تجاری موجود تشخیص دهید. چنین تشخیصی بسیار سودمند می‌باشد زیرا به شما […]

۱۵شهریور ۱۳۹۵

با توجه به درخواست‌های رسیده و تصمیم شورای سیاست‌گذاری هشتمین جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار شریف (VC Cup) مهلت ارسال طرح‌ و ایده جهت شرکت در جشنواره تا تاریخ ۱۵ مهر ماه ۱۳۹۵ تمدید می‌گردد.    

۱۹شهریور ۱۳۹۵

آماده شدن برای یک ارائه‌ی خوب ممکن است در نگاه اول کار دشواری به نظر آید. چه این ارائه در مقابل عده‌ای سرمایه‌گذار با تجربه باشد یا این‌که در مقابل تعداد زیادی از افراد علاقه‌مند در یک رویداد معتبر باشد. رساندن پیغام باتمام وضوح علی‌رغم زمان محدود تمام آن‌چیزی است که از یک ارائه‌ی خوب […]

۱۹شهریور ۱۳۹۵

فرصت های جدید را کشف کنید ، ترس هایتان را مدیریت و آن‌ها را محدود کنید. آنالیز SWOT یک تکنیک  مفید جهت کشف ضعف‌ها و نقاط قوت می‌باشد، و در تشخیص فرصت‌های پیش روی شما و تهدید‌هایی که با آن‌ها مواجه اید بسیار کارآمد است. استفاده از این آنالیز در قالب کسب‌وکارهای تجاری، به شما […]